De Inzichten met Marc Herremans

Zondag 28 november om 10.15 uur op Eén

Herhaling: maandag 29 november om 14.20 uur en zaterdag 4 december om 11.25 uur.

Sinds die dramatische val in 2002 was het zijn levensmotto: to walk again. Bijna 20 jaar later berust triatleet Marc Herremans in zijn lot. De kans dat hij ooit weer zal wandelen, is nagenoeg onbestaande. Ooit weer kunnen stappen was zijn droom. Maar toen hij zijn dochter voor het eerst zag rondlopen, kwam die uit. "Elke tegenslag in het leven is een kans om terug te vechten" is een van de inzichten van Marc Herremans.

Of: "In het leven heb je twee handen, één om jezelf te helpen, één om anderen te helpen". In de lente van 2021 opende Herremans de Rehab weide. Deze weide staat open voor zowel kinderen met een verlamming als alle kinderen met een beperking om hetzij fysiek, hetzij mentaal te revalideren.

Presentator: Nic Balthazar.

Filosoferen op zondag met Marc Herremans

"Zolang er pieken en dalen komen is er hoop", "Ieder heeft zijn eigen kroon", "De mooiste dingen in het leven zijn gratis" ... zijn nog enkele levensinzichten die aan bod komen.

'De Inzichten' op Eén is een reeks van diepgaande gesprekken met inspirerende gasten.

Het programma werd samen met deMens.nu ontwikkeld als vrijzinnig humanistisch alternatief op de televisie naast de erediensten.

De opnamen van de afleveringen vinden plaats in Tour & Taxis te Brussel.

Foto's ©Joke Goovaerts

Een fragment:

Herbekijk

Gasten tot nu toe waren: klimaatexpert en weervrouw Jill Peeters, actrice en juriste Lien Van de Kelder, politicoloog Jonathan Holslag, filosoof en wiskundige Jean Paul Van Bendegem, strafpleiter Christine Mussche, fertiliteitsexperte Petra De Sutter, oorlogsverslaggever Rudi Vranckx, humorist Geert Hoste, oncoloog Wim Distelmans, gynaecologe Marleen Temmerman en VUB-rector Caroline Pauwels.

De vorige afleveringen zijn nog steeds online beschikbaar. Ze zijn integraal te bekijken op VRT NU of te beluisteren als podcast.