"De inzichten" met Petra De Sutter

Zondagochtend 26 april 2020 om 10.15 uur op Eén.

Herhaling: maandag 27 april om 14.20 uur en zaterdag 2 mei om 11.25 uur

In De inzichten praat Nic Balthazar met Petra De Sutter, een wel zeer buitengewoon hoogleraar. Ze is geëngageerd arts, gerenommeerd fertiliteitsexpert, bezield Europarlementariër, enthousiast auteur en celliste, en ooit was ze een hij. De zeven inzichten van Petra De Sutter werden opgenomen vlak voor de coronacrisis uitbrak, maar haar inzichten zijn ook in deze bijzondere tijden actueel.

"Zorgen voor elkaar, dat heeft met dat welzijn te maken. Als we een samenleving willen waar het goed is voor iedereen om in te leven, dan is welzijn op z'n minst even belangrijk als welvaart."

Op haar veertigste zat ze in een dieptepunt van haar leven, maar dat werd ook het kantelmoment voor een nieuw leven met veel inzichten. Want je kan maar tot inzicht komen als je er klaar voor bent. Petra De Sutter kreeg een tweede leven en wilde iets teruggeven. Ze zocht en vond, maar niet noodzakelijk wat ze zocht.

Filosoferen op zondagochtend met Petra De Sutter.

"Iedereen heeft een geheim dat we niet kennen", "Een dieptepunt is vaak een kantelmoment", "Ethische grenzen moeten goede wachtposten hebben", zijn enkele van de levensinzichten die samen met presentator Nic Balthazar besproken worden.

De inzichten op Eén is een reeks van diepgaande gesprekken met inspirerende gasten. Het programma werd samen met deMens.nu ontwikkeld als vrijzinnig humanistisch alternatief op de televisie naast de erediensten. De opname van de afleveringen in 2020 vinden plaats in De Hoorn in Leuven.

Herbekijk

De vorige afleveringen van De inzichten met Caroline Pauwels, Marleen Temmerman, Wim Distelmans, Geert Hoste en Rudi Vranckx zijn integraal te bekijken op VRT NU of te beluisteren op www.een.be als podcast.