#feestinjekot

Marijn Devalck nodigt lentekinderen en feestelingen uit voor een virtueel lentefeest en feest vrijzinnige jeugd

Wegens de Covid-19-epidemie kunnen de lentefeesten en feesten vrijzinnige jeugd dit voorjaar niet doorgaan. Voor de kinderen, maar ook voor de zussen en de broers, de ouders, de grootouders en alle organisatoren, is dit uiteraard een domper op de geplande feestvreugde. Met het Humanistisch Verbond en deMens.nu onderzoeken we op welke manier we de meer dan 10.000 feestelingen die dit voorjaar uit de boot vallen volgend schooljaar opnieuw kunnen laten aansluiten.

Maar omdat vrijzinnig humanisten in het hier en nu leven, en we niemand in de kou willen laten staan, bieden we vanaf woensdag 22 april 2020 alvast een heus digitaal feest aan: een feest in je kot!

Via feestelijke challenges staan de kinderen stil bij de betekenis van het opgroeien en verkennen ze hun talenten. We nodigen de kinderen én hun ouders ook uit om een lentefeest of feest vrijzinnige jeugd in het kot te vieren.

Afsluiten doen we op vrijdag 15 mei 2020 om 19 uur met een virtueel kotfeest met Topradio-DJ Inspecteur Sempels live vanuit zijn woonkamer. Dan reiken we ook de prijzen uit voor de leukste inzendingen van de feestelijke opdrachten.

Meer info op www.feestinjekot.be

Contact: [email protected]
Bert Goossens, 0471 02 42 97

Feest in je kot is het resultaat van een samenwerking tussen deMens.nu, Humanistisch Verbond, Hujo, RIKZ.Z, Fakkeltjes, Samenspel en heel wat enthousiaste leerkrachten niet-confessionele zedenleer en vrijwilligers