Nacht van de Vrijdenker - Filosofiefestival

19 & 20 november 2021

Vrijdag 19/11/21 – online via Zoom - ​ 19.00 tot 23.30
Online openingsevent met internationale sprekers: Steven Pinker, Alice Dreger, David M. Buss, Gregg Caruso

Zaterdag 20/11/21 – De Vooruit, Gent - 18.30 tot 23.00
Nacht van de Vrijdenker live in Vooruit met sprekers uit Vlaanderen en buurlanden. Met: Joke Hermsen & Victoria Deluxe, Ignaas Devisch, Lale Gül, Patrick Loobuyck, Bence Nanay, Naima Charkaoui, Johan Braeckman & Dirk Verhofstadt, Hidde Boersma, Stijn Bruers, Nadia Nsayi, Pablo M. Lamberti, Sandra Langereis, Ann Dooms, Mathieu Zana Etambala, Katleen Gabriels, Maxime Rovere, Koen Lemmens, Ludo De Witte, Brecht Decoene, Patrick Vermeren

Op 𝟭𝟵𝗲𝗻𝟮𝟬𝗻𝗼𝘃𝗲𝗺𝗯𝗲𝗿 reflecteren toonaangevende denkers over actuele vragen die kraken en raken. Filosofen, wetenschappers en opiniemakers gaan in op de belangrijkste uitdagingen en vraagstukken van het moment.

Hoe gaan we verder na anderhalf jaar stilstand? Hoe lijmen we de nieuwe breuklijnen die zich aftekenden door de coronacrisis? Hoe verhouden we ons post-pandemie tot wetenschap en rationaliteit, complotdenken, nieuwe technologie, de relaties tussen de seksen, tot vrijheid en solidariteit? Hoe gaan we om met de duistere kanten van ons verleden en onszelf?

Met een onzekere toekomst in het verschiet, en achtervolgd door spoken uit het verleden, gaat de Nacht van de Vrijdenker op zoek naar filosofische verheldering en verdieping.

Ontregelend en ontwarrend.

PRAKTISCH
Nacht van de Vrijdenker, Vrijdag 19 november (online) & Zaterdag 20 november 2021 in De Vooruit ​ ​
Alle info en tickets: www.nachtvandevrijdenker.be ​